Home pageCommission ICT de la SATW - Groupe de travail e-EducationWorkshop Münchenwiler November 2010 : «Virtualisation des savoirs» / "Die Virtualisation des Wissens"
Latest update :
Friday 6 January 2012
Publication statistics :
144 Articles
No brève
No site
3 Authors

Visits statistics :
0 today
0 yesterday
2300 from the beginning
   
Documentation and references / Documentation et références / Dokumentation und Referenzen
Monday 18 October 2010
by LJFleury
popularity : 0%
this section will be gradually completed following the preparation of the workshop Des documents à consulter, vous pouvez en proposer d’autres. Merci. Téléchargements en bas de page.

---

  • Ade McCormack
    The e-Skills Manifesto
    http://www.ict-21.ch/com-ict/IMG/pdf/e-skills_manifesto.pdf
    With contributions from leading figures in government,
    education, policy, research and industry

    Synopsis
    Europe’s economic future is highly dependent on having a highly skilled workforce. In order to remain competitive in a global marketplace, Europe’s
    IT functions and technology service providers need to have ready access to an e-skills-proficient labour force. Increasingly the e-skills capability
    of end users will also determine the sustainability of Europe’s collective
    economy. But we must be careful not to create an underclass of people who are not only unemployed but unemployable. This manifesto
    provides insight and actionable content from a broad cross section of perspectives. This is an essential guide for those that have influence over the acquisition, development and consumption of 21st century IT professionals and their counterparts in the user community.
    This book is produced by European Schoolnet and DIGITALEUROPE as part of the European e-Skills Week. It is funded by the European Commission and the European e-Skills Association.

----

Andy Schaer

Virtualisierung des Wissens

----

The 2010 Horizon Report

is a collaboration between
The New Media CoNsorTiuM
and the eduCause Learning initiative an eduCause Program

----

Alexandra Bal
Ryerson, CANADA Et Paris 13, FRANCE
L’autonomie de l’apprenant : un enjeu pour la globalisation de l’éducation virtuelle

----

Jesse Corn

Wikipedia factoids aren’t knowledge

----

Bob Doyle

Knowledge in the Information Age

----

The impact of Social Computing or Web 2.0 on the EU Economy and Society

is.jrc.ec.europa.eu/pages/EAP/SC.html

----

USDLA Journal

----

Avez-vous porté attention ?

signalé par J.C. Crevoisier

----

L’ANTI-LEGENDE DE GOOGLE
Ce livre n’est pas un ouvrage supplémentaire consacré à la légende de Google. Notre objectif est d’apporter une lecture neuve d’un système qui façonne notre vie par la manière dont il nous renseigne : les services de Google font croire aux intentions les plus nobles mais, pour autant, ne nous trompons-nous pas ? Jamais Google n’accepte d’expliquer complètement les méthodes sur lesquelles il s’appuie pour rentabiliser ses solutions. Si Google ne nous dit pas tout, alors comment ne pas s’inquiéter de ce que Google laisse sous silence ?

www.googlespleen.com/

----

Voyages au coeur des TICE de Lorraine, par Café pédagogique

Alors que l’ENT PLACE est en plein déploiement, tant dans les lycées lorrains que dans certains collèges, il modifie en profondeur les modes de travail en classe. Intégrant les nouveautés dues aux différentes impulsions ministérielles données par ailleurs, telles l’ENR ou les manuels numériques, il permet aux enseignants, aux élèves et aux parents d’établir de nouvelles relations et de soutenir le travail scolaire.

www.cafepedagogique.net/lexpresso/Pages/2010/03/120310_VoyageaucoeurdesTICElorraines.aspx

----

Michel Gensollen

À quoi ressemblera le monde numérique, en 2030 ?

 -----

Farhad Manjoo

Is Wikipedia a Victim of Its Own Success?

----

Media education for the 21st century

----

Donald Philip

The Knowledge Building Paradigm: A Model of Learning for Net Generation Students

----

Friedrich Scheuermann and Francesc Pedro

Assessing the effects of ICT in education

----

 

 

 

 
Documents associated with this article :